perjantai 8. heinäkuuta 2016

Toisella puolella---

Mulla on aina ollut tapana kuunnella biisien lyriikkaa. Tykkään ensin sanoista, sitten se melodia hiipii mukaan ja yleensä heti ensitavuista, rytmiikasta ja sanojen muodostamasta kulusta huomaan heti tulenko pitämään biisistä vai jääkö se yhteen kuunteluun ja kulkee sen jälkeen radiosta soidessa surutta toisesta korvasta sisään, toisesta ulos ilman mitään vaikutuksia.


Teen myös välillä regressiohoitoja. Tekisin enemmänkin, vaikka joka päivä, jos vain olisi sopivat tilat - no, ehkä vielä joku kaunis päivä onkin. Se on kuitenkin tosi mielenkiintoista - miten saa ihmisen rentoutumaan pelkällä puheella ja äänellään niin, että häntä voi ohjata eteenpäin ja jos hyvin käy - johonkin entiseen elämäänsä. Tai ehkä nykyisen elämän lapsuuteen - jokainen kerta on erilainen ja ketään eikä mitään ei tietenkään mitenkään pakoteta.

No - miten nämä kaksi asiaa: biisien lyriikka ja regressiohoito sitten liittyvät toisiinsa?

No - vaikka siten, että laitan teille tähän muutamia biisejä. Kun kuulette ne seuraavan kerran, huomaatte - jos ette vielä ole - että lyriikassa, eri biisin tekijöiden kynästä lähtöisin, on myös paljon tähän asiaan liittyviä kohtia, jotka aukeavat, sille, ken oven avaa...

Lisääkin näitä varmasti on ja löytyy kasapäin, tässä ihan mielenkiinnoksi muutama maistiainen:

"On paljon tasoja vielä meidän edessä
vanhat kivet ja puut, energiakenttien välissä
tää kaikki ei oo meidän käsissä...

Tuhon kynsissä oon, aikamme sieluton
mutta lupaan että huominen
on joskus monen vuoden takainen..."
HALOO Helsinki; Vapaus käteen jää


"Me vaikka vasta kohdattiin
niin monin kasvoin ennenkin
sä vierelläni maannut oot" 
Laura Närhi; Hetken tie on kevyt


"Täällä kuljen niinkuin unessa
mä kahden ajan välissä oon
mun maailmasta puuttuu palanen
kun sinä et siinä oo -
meidän pitää vain odottaa seuraavaan elämään -
mä elän varmaan väärään aikaa..." 
Jannika: Seuraavaan elämäään

"Jumalani pelasta, pelasta mut häneltä
Hän ei tunne minua, enkä minä häntä
Kun mä saavun portille, käännytä mut takaisin
Mä en kuulu vielä sinne."
Anna Eriksson: Pelasta mut häneltä

Tässä vielä kuunneltavaksi ihan mahtava HALOO Helsinki - 

ja vähän epäilystä vielä kehiin...

Jospa onkin niin että elän vain kerran
Jospa onkin niin että elän vain kerran...
Neljä Ruusua: Elän vain kerran

PS. vielä yksi biisi, koskettava herkkä lautturi
Minä odotan täällä tunnelissa, jossa valo kylmää hohtaa
jossa pimeän koirat ulvoen tuon kirkkauden kuoron kohtaa
Kaikki kävi niin pian kuin aina luulin, että vähitellen lähden
Minä katuisin, vaan en tiedä kuinka, enkä edes minkä tähden

Maan ja vetten alla tyttö soutaa
Ja kuolleilla kielillä laulaa
PMMP: Lautturi


Rakkautta ja enkeleitä ja ihanaa kesää <3
Ja vielä: sokerina pohjalle: tämä aivan mieletön video - kas tässä  Ihan selkeästi tuo pikkukaveri on ollut - noh, osaat kyllä itsekin päätellä, mikä - entisessä elämässään...

Loppuun vielä yksi biisi, ihan vaikka vain, koska se on niin hyvä: creep 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos! Voit jättää kommenttisi myös nimettömänä, jos haluat. (tai lisää nimesi kommenttiin). Se julkaistaan heti hyväksynnän jälkeen.